.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای استاندار ؛ ملاک برای ماندگاری و یا تغییر مدیران در مازندران چیست؟
علیرضا قلی زاده
آقای استاندار ؛ ملاک برای ماندگاری و یا تغییر مدیران در مازندران چیست؟

شمال نیوز - بارها و بارها در یادداشت های گذشته خود گفته و باز هم تاکید می کنم عقب افتادگی استان مازندران از دسترسی به بسیاری از پیشرفت ها به دلیل کمبود منابع و امکانات نبوده و نیست.چرا که ما در استان بهترین منابع برای پیشرفت را داشته و از لحاظ استعداد و توان نیروی انسانی نیز افراد مازندرانی قابل اعتماد و امتحان پس داده زیادی در عرصه مدیریت کشور داشته و داریم که عملکرد آنها در حوزه کاریشان و موفقیت های به دست آمده کاملا" مشهود است.اما با این وجود چرا باید وضع استان مازندران این چنین باشد ؟
بدون شک می توان یکی از عوامل اصلی برای این عدم پیشرفت را به مدیران آن نسبت داد. مدیرانی که بر اساس شایسته سالاری انتخاب نشده و رابطه سالاری در انتخاب آنها ملاک اول و آخر بوده است.البته باید این توضیح را هم اضافه نمایم مدیران موفق زیادی هم در دستگاه های اجرایی مازندران در دولت های مختلف داشتیم که عملکرد آنها در حوزه کاریشان قابل دفاع و تقدیر می باشد اما همانطور که بارها خود مسئولین ارشد استان هم اعلام کرده اند مازندران چوب بی برنامگی و عدم شایسته سالاری مدیران خود را می خورد مدیرانی که حتی یکی از مسئولین از آنها به عنوان مدیران هندلی نام برده که بر اساس مناسبات سیاسی و یا فامیلی به عرصه مدیریت پا گذارده اند.
اگر چه انتقادها در مورد نحوه گزینش مدیران همواره از سوی مسئولین ارشد استان بی پاسخ بوده اما لازم است در همین ماه های ابتدایی استانداری دکتر فلاح که اتفاقا" تصمیم راسخ برای تغییر چهره استان داشته و تغییرات مدیریتی را در سطح فرمانداری ها آغاز و برای جابجایی مدیران دستگاه های اجرایی نیز برنامه هایی دارد مورادی را طرح که امیدوارم ایشان خود را پاسخگو به مسائل یاد شده دانسته و به طور صریح در این رابطه با مردم استان سخن بگویند.

آقای استاندار
همانطور که خود بهتر می دانید برخی از دستگاه های اجرایی استان امروزه دچار روزمرگی شده و اصلا" نمی توان در آنها پویایی و نشاط را نگریست.نیروی های نخبه و تحصیلکرده بعضی از دستگا های اجرایی استان امروز در حاشیه بوده و بعضی از مدیران به دلیل مناسبات سیاسی و بدون داشتن حداقل دانش لازم به امر مدیریت می پردازند. با این توضیح که بعضی از همین مدیران که اکنون ندای رفتن خود را شنیدند به تکاپو افتاده و دست نیاز به سوی این و آن دراز کرده تا همچنان در صحنه مدیریت استان باقی بمانند!!!
در این رابطه شنیده می شود افرادی به عنوان جایگزین مدیران فعلی در حال انتخاب شدن هستند که توان مدیریتی آنها نه تنها از افراد حال و حاضر بیشتر نیست بلکه عملکرد آنها نیز موید عدم توانمندی لازم آنها می باشد.چیزی که متاسفانه در انتخاب بعضی از فرمانداران در طی همین مدت شاهد آن بودیم.
اگر چه انتخاب تیم کاری و چیدمان مدیران ارشد استان و نحوه گزینش و انتصاب آنها جزو اختیارات استاندار می باشد اما یقینا" آقای دکتر فلاح باید دست به انتخاب بهترین ها زده تا همانطور که خود گفته بتوان شاهد تغییرات مثبت در استان بود. چرا که ایشان قول داده چهره استان را دو ساله تغییر دهد.
علی ایحال به جهت اینکه هنوز برنامه ای از سوی استاندار در طی این مدت ارائه نشده و یا لااقل در رسانه ها اطلاع رسانی نشده و همچنین شنیدن اخبار قابل تامل در باره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران احساس می شود با روند موجود نه تنها نمی توان انتظار پیشرفت قابل ملاحظه برای استان طی دو سال را داشت بلکه همین که وضع موجود به سوی عقب رفت نرود خود جای شکر دارد.

آقای استاندار
همانطور که در نوشته پیشین خود یادآور شدم بر این باورم که پیگیری شما برای به دست آوردن جایگاه استانداری مازندران تنها برای شیفتگی خدمت به این استان بوده پس انتظار می رود برای هر چه بهتر خدمت کردن به مردم نجیب و شریف مازندران از افراد توانمند، متخصص ،متعهد و شایسته استفاده کرده تا انشااله شاهد عملی شدن وعده هایتان در آینده باشیم.

علیرضا قلی زاده


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ج 28 دي 1392
جناب قلی زاده مطالب جنابعالی بسیار دقیق و ارزنده بوده -.
همکار 28 دي 1392
بسیار جالب بود آفرین به رک بودنت
نا شناس 28 دي 1392
ملاک برای مدیر بودن باندی بودن است و بس اگر نمیدانی بدان آقای برادر.
البته این مساله همیشگی بود.تازه اگر با نمایندگان هم کسی باشد می تواند مدیر شود!!!
نا شناس 28 دي 1392
نویسنده محترم ،خوانندگان گرامی هنوز روز خوشمان است؟
در اینده ای نه چندان دور حسرت روزهایی را میخوریم که دولت محمود؟ سرکار بود؟
این خط - این نشان!
دولت قبلی حداقل به منشور اخلاقی خود پایبند بود!
در مدیران این دولت رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را ندیدیم؟!
نا شناس 28 دي 1392
اميدي به انتصابات شايسته در استان نيست،اينكه كي پول بگيره وكي پول بده تا يك انتصاب صورت بگيرد،شده مبنا . رنج گل بلبل كشيدو بوي آن را باد برد زحمتش مادر كشيدو... هميشه همين بوده،عده اي زحمت مي كشندوازخودشان مايه مي گذارند تا رييس جمهوري بياد عامل تغغيرات خوب بشه ولي عواملش مَثل استاندار مازندران تغييرات خوبي انجام نداده كه باعث اميد گردد.
محمد 27 دي 1392
رک صبحت کردن خوب است ولی درجامعه ما این طور نیست دوست عزیز اگر مازندران پیشرفت نمیکند باعث این مسئله خود ماها هستیم نه کسی دیگر، ما نمیخواهیم کسی پیشرفت کند . اگر نردبان بدهند دست ما مازندرانیها بگویند برین بالا هیچ یک از ما مازندرانیها بالا نمیریم چون پای همدیگر را میکشیم وفقط نردبان باقی میماند این مسئله هست که مازندران همیشه اینجور میماند .
جعفری 29 دي 1392
جناب قلی زاده بسیار رک هستی رک می نویسی و رک سخن می گویی ممنونم.
نا شناس 30 دي 1392
باسلام خدمت دوستان عزیز؛مازندرانیهامتاسفانه علیرغم داشتن تمام قابلیتهاوچهرههای سرشناس درارکان نظام وانقلاب اسلامی هیچ گاه به جایگاه واقعی خوددست نیافت وعلت راهم بایددردرون خودجست چراکه همیشه دیدیم مازنیهاپابردوش دوستان خودگذاشته وبالامیروندوامادرسایراستانهاافراددوش خودرازیرپای دوستان خودمیگذارندوبافرستادن رفقای خودبه جایگاههای بالاترخودتکیه برجایگاه ایشان میزنند.کمی تحقیق درمورداصفهانیهاویزدیهاو.......مطلب فوق راثابت میکند.
نا شناس 30 دي 1392
اخیراتغییراتی درشهرستان نوراتفاق افتادکه موجب شادی وشعف عامه مردم شدوهمچنین من که خیلی به دولت تدبیروامیداعتقادی نداشتم به آن ایمان اوردم وازاینجاازعوامل استانداری بخصوص دکترفلاح عزیزکه تلاش میکنندتصمیمات خوبی برای استان اتخاذکنندوتعارفهاراکنارگذاشتندتقدیروتشکرمیکنم.
نا شناس 1 بهمن 1392
ازربیع فلاح آبی گرم نمیشه رطب خورده منع رطب نتواند کرد
نا شناس 2 بهمن 1392
درودبردولت تدبیروامیددرمازندران که تاروپودرانت وروابط الوده راازاستانداری دورکردندوشروع به تغییرات درشهرستان نورکردند.
جعفری 2 بهمن 1392
مطالب بسیار جالب بوده .
عبدالله خدابنده 2 بهمن 1392
امروز شاهد تودیع مدیر عامل جانباز و پرتلاش آب و فاضلاب مارندران بودیم که از دولت گذشته جامانده بود او که پایش در جبهه ها جاماند در دولت تدبیر امید خیلی زود پیدایش کردند و برکنارش کردند تا دیگر نگویند مردان بی ادعا کجایند .
این جانباز75 درصد علیرغم موفقیت در کار بجرم سیاست گرایی مسئولین بی تدبیر استان برداشته شد.
ناشناس 4 بهمن 1392
جناب آقای استاندار. لطفا فرماندار نکا را عوض نکنید. چون بسیار زحمت می کشد. خواهش می کنم شما اولین کسی باشید که شایسته سالاری را رعایت می کند.
نا شناس 4 بهمن 1392
دولت کلید ظاهرا فقط قفل بابلی ها را باز کرده.....
علیرضا 5 بهمن 1392
درود بر شیر باک خورده خوب نوشتی دمت گرم.
نا شناس 5 بهمن 1392
سلام
نا شناس 5 بهمن 1392
احسنت. جدا عالی ظریف بیان فرمودی. این کلید در بابلی ها رو باز میکنه
نا شناس 6 بهمن 1392
به مصداق همان سلام بابلی. علیک سلام

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.